20070817

Välkommen Rufus!

Gilla läget! Det blir inte alltid som man tänkt sig. Den här sommaren kommer att gå till historien som sommaren när absolut inget blev som tänkt. Som jag tänkt i alla fall. Och då menar jag inte i första hand vädret som väl inte blev vad nån hade tänkt sig. Bara det att jag för första gången under mina sextio levnadsår inte en enda gång varit hemma i stugan på udden i Vänern! Hemma i Dalsland. Med all rätt talas det numera mycket om egetansvar, inte minst i samband med alla stolligheter kring det här med sjukskrivning, men ibland rår man inte över omständigheterna. Så här sitter jag och inte rår över dem. Dock – och det är viktigt – inte som martyr även om min dalslandslängtan brinner i bröstet! Jag har abstinens.

Vi har begåvats med ytterligare en familjemedlem. Rufus har traskat rakt in i vårt liv och i våra hjärtan. En liten westie. Naturligtvis är han den sötaste, mest begåvade, sociala och helt unika lilla vovve! Hav tröst, även om det är sant lovar jag att inte förlora mig i den fällan. Jag har lite svårt för folk som tror de är de enda som fått barn eller hund eller vad det nu må vara. Just nu är vi i den fasen att vi tror att lilla herr´n är rumsren samtidigt som man plötsligt kan känna något våtvarmt under foten. Vi går ändå mest barfota eftersom sommaren faktiskt fortfarande gäller även om SL påstår att det råder vinter i en ovanligt intelligent information/reklam bland all skitreklam som prackas på oss i det offentliga rummet.

Våndas gör jag över att inte ha sålt gamla Madame än. Sölet har väl sina skäl. Man väljer som sagt. Trots att vi är mer än nöjda med vår nya Citroën C5 Diesel med partikelfilter, inget slår Madame i komfortväg. En glidardrottning som man kan andas i. Nu är frågan om vi köpt en ny miljöbil eller inte? Jag har förstått att begreppet miljöbil inte entydigt låter sig definieras.

Och på börsdagis är det tydligen full fart igen. Nu tycker till och med jag att det verkar vara dags för JB – Jan Björklund – att skrida till handling och bringa lite ordning och reda i klassen. Man kunde börja med att plocka av dem nallarna och införa datorförbud. Nu ringer de ju bara runt och hetsar upp varandra! Och vad har eventuella amerikanska övertrasserare att göra med mina surt förvärvade pensionspengar?

För stunden var det väl inget mera. Nu ska jag försöka bli kvitt en envis hicka. Kanske att en liten skvätt whisky kunde utgöra ett bra botemedel?

Inga kommentarer: