20070329

Om jag verkligen brydde mig om dig....

Om jag verkligen brydde mig om dig....

skulle jag se dej in i ögonen när du talar till mej
skulle jag tänka på vad du säger, snarare än vad jag ska säga när du slutat
skulle jag höra dina känslor tillsammans med dina ord.

Om jag verkligen brydde mig om dig.....

skulle jag lyssna utan att försvara mej
skulle jag höra utan att bestämma om du har rätt eller fel
skulle jag fråga dej varför, och inte bara hur när och var.

Om jag verkligen brydde mig om dig.....

skulle jag släppa in dej bakom mitt yttre
skulle jag berätta för dej vad jag hoppas, drömmer, fruktar och lider av
skulle jag berätta när jag gjorde bort mej och när det gick bra.

Om jag verkligen brydde mig om dig.....

skulle jag skratta med dej, inte åt dej
skulle jag tala med dej, inte till dej
och jag skulle veta när det är tid att vara tyst.


Ruth Senter

Inga kommentarer: